niedziela, 3 listopada 2013

Networking czyli zapytaj znajomego


O tym czym jest Networking dowiedziałam się stosunkowo niedawno na spotkaniach z doradcą zawodowym. Każdy z was na pewno ruszył kontakty gdy poszukiwał pracy ale być może nie wiedział jak to się nazywa.Na jednym ze spotkań szczegółowo z doradcą na podstawie filmików zapoznałam się jak taki networking wygląda w jaki sposób pytać znajomych jak z nimi rozmawiać aby zachować wszystko w dobrym tonie i utrzymać pozytywne relacje ale do rzeczy.

Wczoraj pojechałam do znajomych ze strasznym humorem brakowało mi motywacji chęci do dalszego działania w realizacji celu jak to baba marudziłam. Usiedliśmy przy stole i od słowa do słowa dowiedziałam się do którego klubu mam się zgłosić bo prawdopodobnie będą kogoś potrzebować.

Gdy poszukujecie pracy na przykład jako sprzedawca przypomnijcie sobie czy czasem ktokolwiek z waszych znajomych nie pracuje w żadnym sklepie. Stwórzcie listy miejsc które was interesują zadzwońcie do znajomego z pytaniem :
 Cześć dzwonię bo aktualnie poszukuję pracy jako sprzedawca wiem że ty pracujesz w tym zawodzie sporządziłam listę miejsc które mnie interesują czy moglibyśmy się spotkać abyś mogła doradzić mi gdzie warto aplikować ?

Chyba zgodzicie się ze mną że każdy przychylniej na was spojrzy i w miarę możliwości postara się pomóc doradzić niż gdybyście rozmowę rozpoczęli od:
 Cześć dzwonię do ciebie bo straciłam pracę a wiem że ty dalej pracujesz jako sprzedawca nie wiesz może  czy może kogoś nie potrzebujecie?


Nie wolno się poddawać trzeba walczyć i stosować networking



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz