niedziela, 11 maja 2014

Dałam radę!!! czyli BIEG NA 5 KM

Od dawna chodził mi po głowie pomysł zmierzenia się samej ze sobą chociaż biegać zaczęłam ostatniej zimy.

Szło mi to opornie lecz gdy przypadkiem znalazłam informację odnośnie biegu na 5 km który odbył się właśnie dziś w Konstantynowie Łódzkim powiedziałam sobie spróbuje był to VIII Bieg Wdzięczności za pontyfikat Papieża Jana Pawła II. Mój cel dobiec do mety przez godziną i najlepiej nie ostatnia.

Najlepsze w tym wszystkim jest to że nigdy wcześniej odkąd biegam nie udało mi się przebiec takiego dystansu zawsze było to 3,5 km max 4 km a dodatkowo zawsze zdarzały się przystanki.

Nie wiem jak to się stało ale udało mi się przebiec bez żadnego zatrzymania! po prostu leciałam truchcikiem a tych którzy się zatrzymali motywowałam przez co dawałam motywację też sobie.

Bieganie w pojedynkę po lesie a bieganie wśród ludzi to zupełnie coś innego jest w tym jakaś moc czuć w powietrzu walkę samego ze sobą ze swoimi słabościami.




Bieg kosztował 35 zł w pakiecie była koszulka, medal, posiłek regeneracyjny, darmowe wejście na basen w dniu biegu.

sobota, 10 maja 2014

Zdrowy kręgosłup



Dzisiejszą znaczną część dnia spędziłam  na szkoleniu Zdrowego Kręgosłupa

Szkolenie odbyło się w jednym z klubów w centrum Łodzi prowadził Kamil Serwach człowiek z ogromem wiedzy.


Każdy z uczestników dostał materiały szkoleniowe, szkolenie składało się z dwóch części teoretycznej i praktyczniej. Pierwsza trwała ok 4 h gdzie po kolei były omawiane zagadnienia związane z poszczególnymi schorzeniami i wadami kręgosłupa.

 Druga to zajęcia w parach był to trening bazujący na ćwiczeniach równowagi ciała ,wzmacniających, mobilizacji kręgosłupa.

Ćwiczenia z piłkami wymagały skupienia zaangażowania mięśni ahh jak mnie się to podobało.

Teraz tylko czas na doszkolenie w postaci chodzenia na takie zajęcia i ułożenie swojego treningu i na sale!

Zajęcia zdrowy kręgosłup ma na celu odnowę i poprawę ogólnej kondycji naszego kręgosłupa, poprawę czucia mięśniowego i świadomości ciała korygowanie wad postawy.

Czy wiedzieliście że nasz kręgosłup dźwiga w pozycji stojącej nachylonej 145 kg!

Często o nim zapominamy skupiając się na osiągnięciu naszego celu treningowego dopóki nie daje znaków nie zwracamy na niego uwagi a warto zapobiegać i ćwiczyć regularnie





Doszkalanie - zdrowy kręgosłup




Hejka hej wiem że dawno mnie tu nie było i przepraszam za mój brak systematyczności mam nadzieje że wybaczycie, u mnie coś zaczyna się dziać więc i będzie o czym pisać.


 Ponoć człowiek uczy się całe życie ja  korzystając z nadchodzącej soboty znaczną część dnia mam zamiar spędzić na szkoleniu  zdrowego kręgosłupa.

A już teraz zapraszam was na jutrzejszą moją relację ze szkolenia